Skip to main content
x 

Milli Otomobil Üretmek Akıllıca Değil!

Abbas Güçlü ile Genç Bakış dün gece sezonun son programıyla ekrana geldi

Milli Otomobil Üretmek Akıllıca Değil!
Milli Otomobil Üretmek Akıllıca Değil!

PROF. DR. SIDDIK YARMAN “MİLLİ KRİPTOLU TELEFONU PAHALI DİYE ALMADILAR”                                              
 “MİLLİ OTOMOBİL ÜRETMEK AKILLICA DEĞİL"

Kanal D’de yayınlanan Abbas Güçlü ile Genç Bakış dün gece sezonun son programıyla ekrana geldi. Işık Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Sıddık Yarman, Araştırmacı Mühendis Erşed Akçasu ve Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu’nun konuk olduğu programda ‘Türkiye neden teknolojide marka değil? Yerli otomobil üretmeli miyiz?’ soruları tartışıldı. 

“KİMSENİN DİNLEYEMEYECEĞİ MİLLİ KRİPTOLU TELEFON YAPTIK UCUZ DİYE YABANCIYI TERCİH ETTİLER”                                            

Prof. Dr. Sıddık Yarman – Işık Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı 

MİLLİ OTOMOBİL ÜRETMEK AKILLICA DEĞİL                                                                                                                                
- Doğru soruyu sormak lazım; otomobil üretmeli miyiz? Hangi sebeple otomobil üreteceğiz? Rekabetçi avantajlarımız var mı ki otomobil üretelim? 
- Dünya üzerindeki otomotiv sektörü fevkalade yerleşik. Kimse kendi otomobilini üretmiyor. Kimisi freni, kimisi sensörleri, kimisi kaputu üretiyor. Bana göre ülke bazında bir millilik geçerli değil. Milli değil yerli otomobil üretebilirsiniz. Biz de yerli otomobil üretiyoruz. Türkiye’de kullanılan otomobillerin yüzde 35’i burada üretiliyor. Dünyada çok yerleşik olan otomobil pazarına girip ben daha iyisini üreteceğim demek çok akıllıca değil. 

ELEKTRİKLİ ARAÇ ÜRETİMİNDE DAHA BAKİR ALANLAR VAR                                                                                                              
- Elektrikli araç üretiminde daha bakir alanlar var. Sensör, akü, gösterge teknolojileri gibi. Yeni alanlarda iş yapabiliriz. Mühendislerimiz de aklımız da eksik değil. Hibrit teknoloji ve mobil enerji alanları, üzerinde çalışılmaya muhtaç.

KİMSENİN DİNLEYEMEYECEĞİ MİLLİ KRİPTOLU TELEFON YAPTIK UCUZ DİYE YABANCIYI TERCİH ETTİLER                                              
- Zamanında TÜBİTAK olarak kriptolu telefon yaptık. Ondan önce biz birçok firmadan kripto satın alıyorduk ve o kriptoyu bize satan herkes dinliyordu. Bizim milli kriptoyu kullandığımız yerde dinlenemedi ama daha ucuz olsun diye yurtdışından alınırsa orda iş biter. 

SİSTEM ENTEGRASYONUNDA PARA VAR                                                                                                                                        
- Sistem entegrasyonu kabiliyeti üretelim. Dünyada en fazla para eden bilgi sistem entegrasyonunda. 

İSLAM BİLİME ENGEL DEĞİL                                                                                                                                                        
- İslam bilime engel değil. Bilime engel olan çıkarcı felsefe, cehalet, başka insanları geri bırakmak isteyen hakim güçler.

GEÇEN YIL 7 PATENT ALDIK, 17’Sİ YOLDA                                                                                                                                    
- Geçen yıl öğrencilerimle birlikte 7 patent aldık. Daha almamız gereken 17 patent var. 

500 BİN MÜHENDİS LAZIM 100 BİN MÜHENDİSİMİZ VAR                                                                                                                  
- Türkiye’nin sorunu yeteri sayıda eğitimli, kapasiteli, iş bilen insan olmayışı. Türkiye’de 100 bin elektrik mühendisi yok bize lazım 500 bin tane. 

GÜVEN SORUNUMUZ VAR                                                                                                                                                            
- Bugün Türkiye’de teknoloji üretilmiyor diye bir şey yok. Teknoloji üretiliyor ve Türkiye dışında da satılıyor. Eskiye oranla daha fazla dünya ekonomisine entegre olmuş durumdayız. 
- Bizim kendimize güven sorunumuz var. Önce tarihimizdeki başarılı çalışmalara bakıp nasıl yapıldıklarını anlamamız lazım. 

KABİLİYETLİ İNSANLARA KABİLİYETLİ YÖNETİCİ LAZIM                                                                                                                  
- Türkiye’de çalışanları, başarılı insanları paçasından çekme geleneği yüksek.  Ayrıca bir organizasyonun başında kabiliyetli gençleri veya üretken insanları yönetebilmek için en az o insanlar kadar kabiliyetli, en kabiliyetlisinin tepede yönetici olması lazım. Tepede uyumsuz bir adam varsa, bütün kaliteli insanları tepeden kesiyor aşağıda kendisi gibi kabiliyetsiz kalitesiz adamlar kalıyor ve sistemler böyle çöküyor. 

KLİŞELERDEN ÇIKIN OLUMSUZ ORTAMLARDAN KAÇIN                                                                                                                      
- Olumsuz ortamlardan kaçının çünkü başarının en temel ögelerinden bir tanesi çevredir. Sizin düzgün fikriniz, düzgün hedefleriniz,  gelecek öngörüleriniz varsa, önemli olan bunlara sahip olmaktır. Parayı bir şekilde bulursunuz. Klişelerden çıkın, etraftaki güzelliklerin farkına varın ve geleceğinizi düzgün bir şekilde planlayın. 

“PATENTLERİN 10 BİNDE 1’İ PARA KAZANDIRIR”                                                                                                                        
Erşed Akçasu – Araştırmacı Mühendis

ARABA YAPMAK MARİFET DEĞİL                                                                                                                                                  
- Yüzyılın başında Amerika’da en az 30 araba şirketi vardı, şimdi 3 tane kaldı.  İngiltere’de, Almanya’da birçok araba şirketi vardı ama şimdi bunlar birleşiyorlar. Çünkü kar marjları düşüyor başarılı olamıyorlar.                                                                                                                                                        
- Mesela elektrik bütün arabaları yaparken önemli bir kısım. Araba sektörüne girmek istiyorsak elektronik sistemler konusunda rahatlıkla yarışabiliriz. Bu alanlara girip ciddi paralar kazanabiliriz. Araba yapmak marifet değil. 
- Açılmış kapıları zorlamak doğru değildir. İş adamı olarak bakıyorum ticari olarak da doğru bir şey değil.

TÜRKİYE’DE YARATICI SANAYİ YOK                                                                                                                                              
- Yurtdışında sanayi üniversitelerden çok daha ileridir. Önemli icatlar üniversitede değil sanayide icat edildi.  Ama Türkiye’de yaratıcı bir sanayi yok. - Biz şimdiye kadar neyi kendimiz yaptık. Türk iş adamının özelliğidir; fuara gider bu Türkiye’de satar der, gelir burada yapmaya çalışır. Kendi fikri değildir bu. Bir başkası der ki ben bunu niye yapayım Çinliler yapıyor bunu, gider getiririm. Almanlar böyle değil mesela. Ben bunu yaparım ve yaptığımı en iyi yaparım diyor. 
- Türk yatırımcı, ben görmediğim işe para vermem diyor. İcatlar nasıl olacak o zaman? 

PATENTLERİN 10 BİNDE 1’İ PARA KAZANDIRIR                                                                                                                              
- Patent işinde 1 numara olmak zorundasınız. İki numara olursanız değeriniz azalmaz sıfır olur. Bir numara varken iki numarayı niye alsın ki insanlar. Eğer bir Türk mühendis olarak bunu en iyi biz yaparız iki numarasını kabul etmiyoruz diyecek duruma gelirsen bunu yaparsın. 
- Patentlerin 10 binde 1’i para kazandırır, kullanılır. Bundan para kazanmak istiyorsan büyük düşüneceksin. 

İSLAM ALEMİNDEKİ BİLİMİ İHMAL EDEMEYİZ                                                                                                                                  
- İslam alemindeki bilimi ihmal edemeyiz. Cebiri, sonsuzu bunlar buldu. Kabe’nin yerini bulmak için küresel geometriyi çıkarmış adam.  

TÜRKLER İŞİ CİDDİYE ALMIYOR                                                                                                                                                  
- Türklerde işi ciddiye almama var. Yani bunu böyle yapsam olur. Tam doğru değil, tam oturmamış ama kullana kullana alışırsın. Yani profesyonel değil adam. 

“FRANSA’DA YERLİ ARABA ÜRETİMİ YÜZDE 37, TÜRKİYE’DE YÜZDE 35”         

Ali Bilaloğlu - Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı 
TÜRKİYE RAHATLIKLA OTOMOBİL ÜRETİR AMA…                                                                                                                            
- Türkiye gayet rahat otomobil üretir. Bunu yapacak mühendislik altyapısı ve gerekli yan sanayi gelişmiş vaziyette, yeterli maddi güç var. Ama otomotiv sektörü çok rekabetçi bir sektör. Her yıl dünyadaki üretim kapasitesi talebin 3-4 milyon üzerinde yani dünyada Türkiye’deki otomotiv pazarının 5-6 katı kadar fazladan bir üretim var. 

- Türkiye teknolojik olarak elektrikli araba da üretebilir tabii. Ama bunun fizibilitesinin iyi hesaplanması gerek. Ama şu güne kadar hiçbir elektrikli araba dünya çapında başarılı bir satış yapamamıştır. 

FRANSA’DA YERLİ ARABA ÜRETİMİ YÜZDE 37, TÜRKİYE’DE YÜZDE 35                                                                                                
-Çok önemli araba markaları olan Almanya’da toplam satışlardaki yerli üretim otomobil oranı yüzde 47. Fransa’da yüzde 37.  Türkiye’de yüzde 35. Hemen hemen aynı oranlardayız. İngiltere’de bu oran yüzde 18. Türkiye’nin yarısı kadar bile değil. Bu çok önemli. 

ALMANYA’DA SANAYİ VE ÜNİVERSİTE YAKIN ÇALIŞIR                                                                                                                      
- Almanya’da üniversitenin kuruluşundan beri, fen bilimlerine çok ağırlık ve önem verilir. Liselerde Türk eğitim sistemindeki gibi edebiyat, fen bilimleri diye ayrılmaz bölümler. Fen dersleri liseyi bitirmek için vazgeçilmezdir. Bu dersleri görmeye mecbursunuz. 

- Almanya’da sanayi ile üniversiteler çok daha yakın çalışır. Üniversite öğrencileri şirketlerle birlikte proje geliştirir.