İşte Binali Yıldırım'ın açıklamalarının geniş özeti;
BİNALİ YILDIRIM'DAN ESPRİLİ YANIT
Kabinede aynı koltukta en uzun kalan bakan benim ama koltukta uzun süre kalmak başarı mı acaba? Yoksa başarısız da terfi edememiş mi?
Abbas Güçlü: Bakanlık'ın terfisi başbakanlık olur?
Binali Yıldırım: Herkes hakkına razı olsun önümüzde yapılacak çok iş var. Başka alanlara heveslenmeyelim.
BELEDİYE BAŞKAN ADAYLIĞINA AÇIKLIK GETİRDİ
Benim iyi kötü bir işim var. Allah işi olmayanlara iyi bir iş nasip etsin. İstanbul'un da bir belediye başkanı var, kimsenin işine burnumuzu sokmak niyetinde değiliz. Beş torunum var onlar beni bekler, ellerinden tutup gezdireceğim.
AYLARCA PAMUKOVA KAZASININ ETKİSİNDE KALDIM
Pamukova kazasının aylarca etkisinde kaldım ben de insanım. Çok şey söylendi, aylarca bu kaza manşetlerden verildi. Pamukova kazasıyla İspanya'da yakın zamanda yaşanan tren kazası tıpatıp aynı. O yolda hız limiti 80 km ama kazadan sonra ölçülen hız 132 km. O kazanın olmaması mümkün değil. Pamukova kazasına oradaki insan unsuru sebep oldu. Ama şunu bilin dünyada kazaların tamamen önüne geçmiş bir ülke yok.
UÇAK BİLETLERİNDE FİYAT SINIRLAMASI NASIL OLACAK?
24 saat içinde alınan biletlere mutlaka yeni sınır getirilecek. Bayram sonrası bunu açıklayacağız. Talimatla bilet fiyatı belirlediğiniz zaman orada hizmet kalitesinden söz edilemez. Biz serbest piyasanın rekabetin gelişmesi için oyuncuları arttıracağız.
- Uçak bileti fiyatları ancak rekabet artarsa ucuzlar. Serbest piyasada fiyatları bizim koymamız geriye dönüştür. O zaman piyasa dengesi altüst olur. Bir süre sonra da nereye sefer yapayım diye bize sormaya başlarlar.
- Bugün uçak ile seyahat gerçekten çok daha erişilebilir bir halde. Eskiden bilet fiyatları bugünden 3 kat daha pahalıydı.
VATANDAŞLAR ERKEN BİLET ALMIYOR
Uçak biletlerinde pahalılık mevzusunu ben araştırdım. 150 TL'den yukarı seyahat edenlerin sayısı yüzde 5'i geçmiyor. Erken bilet almak lazım ama bizim milletin böyle bir alışkanlığı yok. Aklına esiyor çantasını alıp gidiyor.
BAKAN YILDIRIM'A 'PEMBE METROBÜS' SORUSU
Bakan Yıldırım bir öğrencinin 'İstanbul'da kadınlara ayrı metrobüs olacak mı?' sorusu üzerine ise şunları söyledi - Metrobüsün işletmesini İstanbul Büyükşehir Belediyesi yapıyor, benim düzenleme yetkim yok ama demokrasilerde her öneriye açık olmak lazım.
YASAKLAR ÇÖZÜM DEĞİL HER TÜRLÜ GÖRÜŞ HER MECRADA PAYLAŞILMALI
İletişim kanalları çok gelişti, tek bir iletişim kanalı yok. Bilgi bir saniyede eskiyor. O yüzden yasaklarla kısıtlamalarla bir yoplumu dizayn etmek, yönlendirmek yerine iletişim kanallarını etkin kullanmak lazım. Birbirimizin mahremine girmeden her yürlü görüşü her mecrada paylaşabilmeliyiz.
DİNİ HER ALANDA HAKİM KILDIĞINIZ ZAMAN TARTIŞMALAR BİTMİYOR
Bir öğrencinin 'Başbakan laiklik İslam'a aykırı değil diyor. Peki Maide Suresi'nin 'Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir' ayetini bilmiyor mu?' sorusuna şöyle cevap verdi;
- Din konusunun her türlü tartışmanın üzerinde olması lazım. Dini bütün alanlarda hakim kıldığımız zaman kavgalar bitmiyor. Tarihte örneklerini görüyoruz. Biz dinimizle peygamberimizle gurur duyuyoruz ama günlük tartışmaların içine çekilmesi dinimize zarar getirmekten başka bir işe yaramaz. Laiklik tartışmalarına girmek istemiyorum. Türkiye İslam ile demokrasiyi bir arada yaşatmayı başarmış bir ülkedir.
BREZİLYA'DAKİ OLAYLAR VE GEZİ PARKI EYLEMLERİ
Mayıs'ta Gezi Parkı ile ilgilil olaylar oldu, aynı tarihlerde Brezilya'da da sokak olayları vardı. İkisini yanyana koyup baktığımda, bizdekiler üçüncü köprü, üçüncü havalimanı istemiyoruz diyorlar, Brezilya'da da bırakın futbola para yatırmayı, köprü, yol, havalimanı, yatırım yapın diyorlardı. İki olayın arasındaki farkı görüyor musunuz?
3. HAVALİMANININ YERİNDE BİR SIKINTI YOK
İstanbul'a 3. Havalimanı ile ilgili yeri yanlış, ters rüzgar var gibi tartışmalar oluyor, bunun hiçbir bilimsel temeli yok. Havalimanının yerinde bir sıkıntı da, ters rüzgar da yok.
3. KÖPRÜ İÇİN BİNLERCE AĞAÇ KESİLMEDİ
3. Köprü güzargahı seçilirken çok titiz bir çalışma yürütüldü. O bölgede taş ocakları var, zaten orman kalmamıştı. Biz orayı düzenleyip çevreye katkı yaptık. Binlerce ağaç kesildi diyorlar, gittim baktım ağaç gençleştirme kapsamında yapılan kesimleri söylüyorlar.
3. KÖPRÜNÜN GÜZERGAHINDA DEĞİŞİKLİK YOK
Köprü güzergahında sadece üç küçük değişiklik yapıldı, yalnızca birkaç yüz metrelik kaydırmalar. Avrupa yakasında bir şehitliğe rastlıyordu, Riva'da ise Abbas'ın Çayırı diye harika bir yer var, o çayırdan geçiyormuş ben de gittim baktım o buradan geçemez dedim çayırı kurtardık. Üçüncüsü de tarihi Taşdelen sularının kaynağına rastlamış onu da bşraz kaydırdık, hepsi bu. Başka değişiklik yok.
29 EKİM'DE ÇİFTE BAYRAM YAPACAĞIZ
29 Ekim'de 150 yıllık rüyamız Marmaray hizmete açılacak, Cumhuriyet bayramı ile birlikte çifte bayram yapacağız. Marmaray kazılarıyla birlikte İstanbul'un tarihinin 8 bin 500 yıla kadar ulaştığını öğrendik. Herhalde müsade etsek 20 bin yıla kadar gideceklerdi ama o zaman Marmaray bitmeyecekti. Arkeolojik kazılar 4-5 yıl sürdü. Tabii Marmaray'ı geciktirdiği için bizi biraz üzse de tarihe önemli katkıları oldu.
İŞTE MARMARAY'IN DETAYLARI
Marmaray ile İstanbullu Üsküdar'dan Sirkeci'ye 3 dakikada gidecek. 3 dakikada 2 lafın belini bile kıramazsınız. Söğütlüçeşme'den Yedikule'ye kadar da 16-17 dakika. Son derece modern ve konforlu.
1 milyon İstanbullu bu hattı kullanınca şehirde karayolu trafiği biraz rahatlayacak.
Birkaç ay sonra Marmaray ile Yenikapı'ya gelip oradan Taksim bölgesine de geçebileceksiniz.
MARMARAY MÜHENDİSLİK AÇISINDAN BİR İLK
Marmaray, Çin'den Londra'ya kadar olan tarihi İpek Yolu'nu tekrar sağlayan bir proje ve denizin 60 metre altında yer alıyor, mühendislik açısından bir ilktir.
Sultan Abdülmecit hayal etmiş Sultan Abdülhamit projelerini çizdirmiş ve açılışını yapmak da sayın Başbakanımız'a nasip olacak.
BİZ YOLLARI BÖLDÜK HAYATLAR BİRLEŞTİ
Bölünmüş yollarla Türkiye'de çok şey değişti. Biz yolları böldük hayatlar birleşti. Bölünmüş yollar yapıldıktan sonra kaza oranları Avrupa ortalamasının altına düştü. Ölümlü kazalar yüzde 46 azaldı. Bölünmüş yollar yılda 2 bin 500 insanın hayatını kurtardı. - Daha önce 6 iken şu an 74 ilimiz bölünmüş yollarla birbirine bağlı hale geldi. Ve bizim yaptğımız bölünmüş yollar 4.5 yılda kendisini amorte etti.
BİZE ÇEVRECİ DEĞİLSİNİZ DİYORLAR AMA...
Son 10 yılda köy yollarına 10 katrilyon yatırım yaptık. Ortalama yüzde 40'ı asfalt yapıldı.
- Hani bize çevreci değilsiniz diyorlar ya, bölünmüş yollarla karbondioksit salımı 3 milyon ton azaldı.
'ÇILGIN PROJE' İSTANBUL'U KORUMAK İÇİN GEREKLİ
İstanbul'u korumak için Çılgın Proje gibi bir projeye ihtiyaç var. 154 milyon ton petrol ve gaz geçiyor Boğaz'dan. Kaç nükleer bombaya bedel. Amacımız İstanbul'un herhangi bir tehlikeye maruz kalmaması. Çılgın Proje bunu bertaraf edecek.
4G TEKNOLOJİSİ YÜZDE 100 YERLİ OLACAK
Türkiye internetle iletişimde Avrupa'da ilk on arasında. Sosyal paylaşımda ise rakibimiz yok. Ama interneti eğitim ve araştırmada da daha fazla kullanmamız lazım.
2014'ün sonunda Türkiye 4G'ye geçecek. 4G hız getirecek. Gözaçıp kapayıncya kadar bir filmi indirebileceksiniz. 4G teknolojisini, cihazlarını yüzde yüz yerli üreteceğiz. Yani 2014 4G'ye geçtiğimizde parayı pulu başkalarına yedirmeyeceğiz.
BİZ YOLLARI BÖLDÜK HAYATLAR BİRLEŞTİ
Bölünmüş yollarla Türkiye'de çok şey değişti. Biz yolları böldük hayatlar birleşti. Bölünmüş yollar yapıldıktan sonra kaza oranları Avrupa ortalamasının altına düştü. Ölümlü kazalar yüzde 46 azaldı. Bölünmüş yollar yılda 2 bin 500 insanın hayatını kurtardı. - Daha önce 6 iken şu an 74 ilimiz bölünmüş yollarla birbirine bağlı hale geldi. Ve bizim yaptğımız bölünmüş yollar 4.5 yılda kendisini amorte etti.
BİZE ÇEVRECİ DEĞİLSİNİZ DİYORLAR AMA...
Son 10 yılda köy yollarına 10 katrilyon yatırım yaptık. Ortalama yüzde 40'ı asfalt yapıldı.
- Hani bize çevreci değilsiniz diyorlar ya, bölünmüş yollarla karbondioksit salımı 3 milyon ton azaldı.
'ÇILGIN PROJE' İSTANBUL'U KORUMAK İÇİN GEREKLİ
İstanbul'u korumak için Çılgın Proje gibi bir projeye ihtiyaç var. 154 milyon ton petrol ve gaz geçiyor Boğaz'dan. Kaç nükleer bombaya bedel. Amacımız İstanbul'un herhangi bir tehlikeye maruz kalmaması. Çılgın Proje bunu bertaraf edecek.
4G TEKNOLOJİSİ YÜZDE 100 YERLİ OLACAK
Türkiye internetle iletişimde Avrupa'da ilk on arasında. Sosyal paylaşımda ise rakibimiz yok. Ama interneti eğitim ve araştırmada da daha fazla kullanmamız lazım.
2014'ün sonunda Türkiye 4G'ye geçecek. 4G hız getirecek. Gözaçıp kapayıncya kadar bir filmi indirebileceksiniz. 4G teknolojisini, cihazlarını yüzde yüz yerli üreteceğiz. Yani 2014 4G'ye geçtiğimizde parayı pulu başkalarına yedirmeyeceğiz.